سه راهی جوشی استیل صنایع شیر

سه راهی صنایع شیر بعنوان یک انشعاب دهنده در صنایع غذایی و شیر یا مواد غذایی و لبنی کاربرد دارد . سه راهی صنایع شیر از یک سو به جریان اصلی وصل و دو سمت دیکر آن سیالات را برای استفاده در خط تولید به سایر بخش ها منتقل میکنند. سه راهی استیل نوعی از اتصالات صنعتی است که برای دریافت انشعاب یا تغییر و تقسیم جریان سیال به دو مسیر مجزا و یا ترکیب دو سیال مختلف در یک مسیر لوله مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع از اتصالات استیل در بسیاری از بخش های صنعت که حاوی سیالات گازی و یا مایعات مختلف است، مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از انواع سه راهی استیل در صنایع، دارویی و یا صنایع غذایی و نوشیدنی، به دلیل جنس این محصول صنعتی که از استیل۳۰۴ یا ۳۱۶ ساخته می شود، رایج تر از انواع سه راهی های دیگر است.

شرکت ایران استنلس تولید کننده انواع سه راهی صنایع شیر و غذایی درزدار و مانیسمان در سایز های ۲۵ – ۳۸ – ۵۱ – ۶۳ – ۷۶ – ۱۰۲ استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ ، لطفا جهت اطلاع از قیمتها بر روی لینگ فروشگاه آنلاین ایران استنلس کلیک بفرمایید

سه راهی جوشی استیل صنایع شیر

ویژگیهای سه راه استیل صنایع غذایی

  • مقاومت ویژه در برابر اکسایش
  • مقاومت در برابر عملیات های حرارتی جوشکاری و پوشش دهی
  • مقاومت در برابر کلیه مایعات اسیدی و بازها
  • تلرانس های دقیق مطابق با لوله استیل مسیر لوله کشی

معرفی انواع سه راهی ها

اتصالات سه راهی نیز مانند سایر اتصالات دارای انواعی هستند. این اتصالات معمولا در دو دسته با نام های سه راهی مساوی و سه راهی نامساوی قرار می گیرند.

سه راهی مساوی

این نوع سه راهی ها دارای ابعاد ورودی و خروجی برابر هستند. زاویه در نظر گرفته شده در حین تولید این محصولات ۴۵ درجه و ۹۰ درجه هستند.

سه راهی نامساوی

سه راهی نامساوی با نام سه راهی کاهنده نیز شناخته می شود. با توجه به این نام احتمالا به ویژگی این محصول پی برده اید. در این محصول میزان قطر دهانه ورودی و خروجی های سه راهی با یکدیگر مساوی نیستند. به دلیل این که باید حجم بالایی از سیالات به عنوان مثال آب، از ورودی این محصول دریافت و در دو جهت مختلف پخش شود، پس اگر دهانه خروجی هها کوچک تر از ورودی باشد، با کاهش میزان خروجی سیالات از این محصول مواجه هستیم. از این نوع سه راهی بیشتر در مواردی استفاده می شود که افراد قصد کاهش فشار آب یا هر نوع سیال دیگر را داشته باشند.

کاربرد انواع سه راهی – زانو صنایع شیر و غذایی

در ادامه مقاله سه راهی چیست و چه کاربردی دارد، حتما باید به موارد استفاده از این محصول اشاره نمود. این موارد استفاده عبارت اند از:

  • صنایع شیر ، لبنی ، نوشیدنی ، دارویی
  • لوله کشی آب موتورخانه و فن کویل ها
  • لوله کشی‌های آب خاص مانند کشاورزی
  • لوله کشی روکار در صنعت ساختمان سازی
  • تصفیه ضایعات
  • صنایع دریایی
  • تجهیزات صنعتی

انواع سه راهی استیل

انـواع سه راهی استیل از نظر قطر دهانه، نوع اتصال و نوع آلیاژ مورد استفاده در ساخت سه راهی به سه دسته تقسیم بندی می شوند که عبارتند از :

انواع سه راهی اسـتیل از نظر قطر دهانه

در سه راهی های استیل، ۲ حالت مختلف برای سه دهانه تعریف می شود  :

  • سه راهی های مساوی

در این سه راهی ها، اندازه قطر (شامل قطر نافی، ورودی و خروجی) هر سه دهانه با یکدیگر برابر است. در خطوط لوله ای که از لوله های دارای سایز یکسان تشکیل شده است، استفاده از این نوع از سه راهی توصیه می شود.

  • سه راهی های نامساوی

در این دسته، قطر ورودی و خروجی با یکدیگر برابر است اما قطر نافی سه راهی، کمتر (معمولا نصف قطر ورودی و خروجی سه راهی) از این دو قطر است.  در مواردی که قطر دو لوله در مسیر خط لوله با یکدیگر یکسان و قطر لوله دیگر از این دو کوچکتر باشد، استفاده می شود.

انواع سه راهی استیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ایران استینلس