اتصالات صنایع غذایی

یکی از کاربرد لوله و اتصالات استنلس استیل، در صنعت شیر ، فراورده های لبنی ، مواد غذایی ، صنایع دارویی و شیمیایی است و از نیاز های خط تولید می باشد. اتصالات صنایع شیر یا غذایی به دلیل بهداشتی بودن اجازه ی ایجاد آلودگی در مواد غذایی را نمی دهد چون به مقدار لازم پولیش کاری و براق شده و مانع از ایجاد رسوب و چسبندگی می شود.

با کمک انواع اتصالات می توان بخش ها و اشکال مختلف لوله ها را به یکدیگر متصل کرده و همچنین آن ها را تغییر شکل و مسیر داده و یا کوتاه و بلند کرد.  اتصالات صنایع غذایی همواره از جنس استنلس استیل بوده که از نظر بهداشتی استانداردهای لازم را دارا می باشد. اتصالات در اشکال و سایزها و جنس های مختلفی وجود دارند و با توجه به ویژگی هایی که دارا می باشند (ضد زنگ ، مقاوم در برابر خوردگی ، حرارت ، فشار ، ضربه و … ) در محل های مختلف به کار برده می شوند.

این اتصالات در گروه استیل های آستنیتی سری ۳۰۰ قرار دارد و در گرید های ۳۰۴ و ۳۱۶  و بیشتر در سایز های  ۲۵-۳۸-۵۱-۶۳-۷۶-۱۰۲  میلیمتر در بازار عرضه و استفاده می شود، زانو، سه راهی، تبدیل. کلمپ، شیرکلاجدار، شیرپروانه ای، مهره ماسوره، شیر یکطرفه، درب مخزن، و غیره از اتصالات صنایع غذایی میباشد.

اتصالات صنایع غذایی

انواع اتصالات صنایع شیر در سیستم های لوله کشی

  1. بست استنلس استیل مخصوص صنایع غذایی
  2. شیر یکطرفه صنایع غذایی
  3. شیر پروانه ای صنایع غذایی
  4. کلمپ صنایع غذایی
  5. مهره ماسوره صنایع غذایی
  6. زانو استیل صنایع غذایی
  7. سراهی استیل صنایع غذایی
  8. واشر مهره ماسوره صنایع غذایی
  9. تبدیل استیل صنایع غذایی
  10. گوی شستشوی مخازن صنایع غذایی
  11. درپوش استیل فشار قوی
  12. بوشن استیل جوشی
  13. سردنده استیل فشار قوی
  14. تردولت استیل فشار قوی ساکت
  15. ساکولت استیل فشار قوی ساکت
  16. زانو چپقی دنده ای استیل
  17. مغزی دنده ای استیل

کاربرد اتصالات صنایع غذایی

هر نوع اتصالی بسته به جنس و ابعاد و محل استفاده از آن در خطوط لوله کشی، دارای کاربرد منحصر به فردی است. اتصالاتی که در بالا از آن ها یاد شد جزو مهم ترین و پرکاربردترین انواع اتصالات صنایع غذایی هستند. از این اتصالات در حمل و نگهداری مواد غذایی و دارویی استفاده می شود. از دلایل استفاده زیاد اتصالات استنلس استیل میتوان به نصب آسان و سریع آنها ، مقاومت بالا در برابر حرارت بالا و پایین ، ضربه ، فشار بالا ،  مواد اسیدی و البته سهولت در تمیز کردن اشاره کرد. همچنین از رسوب و چسبندگی جلوگیری کرده و اجزه ایجاد آلودگی نمیدهند.

پرکاربردترین اتصالات استیل استناس نیز استیل ۳۰۴ و استیل ۳۱۶ می باشند. 

کاربردهای اتصالات صنایع شیر

  • نگه داشتن خرطومی ها توسط بست ها صورت می گیرد.
  • تنظیم فشار با شیرهای پروانه ای استیل صورت می گیرد.
  • انتقال جریان با خط مستقیم توسط شیرهای یکطرفه صورت می گیرد.
  • اتصال لوله ها به یکدیگر
  • اتصال لوله ها به مخازن
  • اتصال لوله ها به شیرآلات ابزار دقیق
  • اتصال لوله ها به ورودی ها و خروجی های خط
  • تنظیم فشار

مهمترین کاربردهای اتصالات صنایع غذایی

لوله و اتصالات صنایع غذایی در صنعت فرآوری مواد غذایی مانند شیر، پنیر، ماست یا سس از فناوری پیشرفته‌ای بهره می‌برد که می‌تواند پردازش را کنترل کرده و کیفیت غذا را از مواد خام گرفته تا بسته‌های دریافتی حفظ کند. از جمله مهمترین آنها نیاز به تمیز کردن و ضدعفونی کردن امکانات و تجهیزات به اندازه کافی برای تولید مواد غذایی است که عاری از خطرات فیزیکی، آلرژی زا، شیمیایی و میکروبیولوژیکی باشد. علاوه بر این، درک دلایل نیاز به تمیز کردن یک کارخانه مواد غذایی بسیار مهم است.

اتصالات صنایع دارویی

صنعت داروسازی یکی از پرتقاضاترین بازارهاست. هنگام ساخت داروهای نجات دهنده و سایر داروهای مصرفی انسان، خطاها غیرقابل قبول است. به همین دلیل است که اتصالات صنایع دارویی، استاندارد نقش مهمی را در این صنعت ایفا می کنند.
اتصالات صنایع دارویی در بازار نهایی داروسازی برای پردازش فوق‌العاده خالص واکسن‌ها، داروها، مکمل‌ها و موارد دیگر استفاده می‌شوند. خط گسترده اتصالات دارویی، دریچه‌های دارویی و لوله‌ها نیازهای با خلوص بالا مشخصات تجهیزات پردازش زیستی (BPE) را در رابطه با ابعاد، تکمیل سطح، مواد و تحمل‌ها برآورده می‌کند. علاوه بر این، اتصالات منطبق با استانداردها الزامات علامت گذاری و اسناد دقیق مواد، دربندی و بسته بندی را برآورده می کند.

لطفا جهت اطلاع از قیمتها بر روی لینگ فروشگاه آنلاین اتصالات ایران استنلس کلیک بفرمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ایران استینلس